středa 29. října 2014

RC || Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem

Ahoy!
Hlásím se s druhou slíbenou recenzí - na knihu Setkání s duchem. Je to recenzák od FRAGMENTU. :)


Setkání s duchemNázev: Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem
Original: The Gosht and the Goht (1.)
Autor: Stacey Kade
Přeložil: Eva Brožová
Díl: 1.
Série: Mezi nebem a zemí
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013 / original 2010
Žánr: YA (Young Adults), nadpřirozeno
Počet stran: 215
Hodnocení obálky: 9/10



Anotace:
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale… Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat – spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Děj:
Sedmnáctiletá Alona Dareová je sražena školním autobusem (jak trapná smrt!) ale přesto tady zůstala - jako duch. Nikdo ji nevidí ani neslyší.. až na Willa Killiana, "magora a totálního losera". Je nutné, aby začali spolupracovat, protože Will je zřejmě Aloninou jedinou nadějí na získání jízdenky "za světlem"..

Názor:
Tahle knížka byla - jak se můžete dozvědět i z mnoha jiných recenzí - taková příjemná oddychovka. Pokud hledáte něco 'akčnějšího', tohle není nic pro vás. Ale pokud máte rádi oddychovky, trošku té romantiky, duchařinu a hlavní postavu tak trochu mrchu.. je to ideální volba. Jen tak mimoťapem, trošku mi to přípomínalo knihu Chvíle před koncem, ale opravdu jen trochu. To tak na úvod.
Jak už jsem říkala, byla to oddychovka, takže tam nečekejte moc 'extra' zvratů, Ale děj byl plynulý a neobjevila jsem tam žádné chyby - až na pár drobností. I překlad byl příjemný a co se stylu psaní týče, ich-forma se k tomu skvěle hodila. Osobně preferuju er-formu, ale tohle je jedna z těch knih, kdy tam ich-forma prostě patří. Čili - já jsem po dějové stránce i co se týče zpracování spokojená. Nebylo to nic světoborného, ale přesně to naplnilo má očekávání.
Ohledně postav, Willa i Alonu jsem měla poměrně ráda. Taky jsem si oblíbila Joon,  ale fakt jsem nechápala, jak může mít jako piercing v puse sicheraisku. Pochopila bych ucho, taky chci sicheraisku jako náušnici, ale pusa? Au.
To ale nesouvisí s jejím charakterem. Ten byl podle mne v knize asi nejpropracovanější a já jsem její rozhodnutí chápala. Naopak jsem nesnášela Aloniny 'kámoše' z první podesty nebo doktora Millera.. brr, slizák jeden.
Ale teď podrobněji k Willovi & Aloně. Will je outsider, loser, magor, zkrátka vyvrhel společnosti a navíc si na něj zasedl ředitel. K tomu je "médium", slyší a vidí duchy. Co se týče jeho, je to přesně ten typ postavy, kterou si v knihách vždycky oblíbím.
Alona - opak Willa, typická mrcha s napohled dokonalým životem. V reálu je to typ lidí, které totálně nesnáším, ale jako postavy je mám ráda. Alona měla skvělé hlášky ale podle mě hrozně často měnila názory..
Na závěr --> chtěla bych pochválit povedenou obálku, i když Will tam vypadí mírně sjetě (alespoň podle mě). Takže, příjemná, hezky zpracovaná YA oddychovka s trochou nadpřirozena.. Moc mi toho nezanechala, ale rozhodně je to dobrá kniha, kterou můžu jen doporučit!

Hodnocení:

88%

Nemesis Moriko

Ukázka:
V tu chvíli mi to došlo. Ještě předtím, než řekl: "To je ona," tím přidušeným šeptem, který se ani trochu nepodobal jeho normálnímu dunivému hlasu. Jsem mrtvá. Možná ne celá - koneckonců, nějaká moje část tady ještě je a sleduje, co se děje. Ale na té televizní obrázovce bylo rozhodně moje tělo přikryté naškrobeným bílým prostěradlem. Tělo vypadalo menší a křehčí než jsem se kdy viděla já, a kolem naprosto nehybného obličeje se mi plazily rozcuchané vlasy.
Tenhle pohled dostal tátu na kolena. I když mu nemocniční personál předložil lejstra k podpisu, pořád dokola se ptal: "Upraví jí někdo vlasy? Ona.. takhle nevypadala. Vadilo by jí to."
Zhluboka jsem se nadechla (směšné, já vím) a potřásla hlavou. Teď už je to stejně fuk. Zanedlouho se v dálce rozzáří jasné světlo a vtáhne mě do sebe. Potom budu žít život - nebo nějakou jeho napodobeninu - v němž se budu slunit na pláži s bílým pískem BEZ opalovacího krému, s alkoholickými mojitos a s nekonečnou řadou obchodů s obuví, kde je všechno zadarmo. To je nebe, ne? Ale než k tomu dojde, chtěla jsem toho co nejvíce vidět. Člověk totiž umře jen jednou, víte?

O autorce:
Stacey KadeTaké známá jako Stacey Klemstein. Žije na předměstí Chicaga se svým manželem, Gregem, a dvěma vysloužilými závodními chrty, Walker a Pansy. Když nečte nebo nepíše najdete ji u televize sledující své oblíbené pořady (Upíří deníky, Almost human, Živí mrtví, Sherlock a mnoho dalších).




Zdroje:
obálka, anotace, o autorce, autorčina fotografie - Databázeknih.cz
ukázka - obálka knihy, informace o knize - kniha
druhá ukázka - stránky nakladatelství Fragment

Odkazy:
Recenze Chvíle před koncem

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat