neděle 19. října 2014

RC || Škola noci - Označená



Ahoy! Začínám s přesouváním recenzí z nemesismoriko takže - není čas ztrácet čas :)
Označená
obálka staršího vydání
Název: Označená
Original: Marked
Autor: Kirstin Cast, Phyllis C. Cast
Přeložil: Jana Kunová
Díl: 1.
Série: Škola noci
Nakladatelství: Knižní Klub
Rok vydání:
Žánr: fantasy, romantika, netradiční upířina
Počet stran:
Hodnocení obálky: 10/10

Anotace:
Šestnáctiletá Zoey Redbirdová se hádá s rodiči, právě se rozešla se svým klukem a jediné co jí ještě schází, je začíst se měnit v upíra. Jenže právě to se stalo a Zoey musí přestoupit na speciální školu pro upíří mláďata. Všechno ale není tak zlé, jak to na první pohled vypadá - upíří dorost přijme novou spolužačku mezi sebe, hodiny nejsou zdaleka tak nudné jako na normální střední a ukáže se že Zoey má schopnosti, o jakých můžou ostatní jen snít. Jedinný s kým si nepadne do oka jsou členky elitní studenstské organizace Dcery Temnoty a zvláště jejich příšerná předsedkyně Afrodita.
Za jejími zdánlivě nevinnými rituály se skrývá něco hodně ošklivého, a je na Zoey aby to zarazila - než někdo přijde o život.
Děj:
Zoey je označena a musí nastoupit na Školu noci (v originále House of Night), speciální internát pro upíří mláďata. Zoey se ve škole setká s novými přátely i soky(němi) a objeví své nové schopnosti. Její největší rivalkou je Afrodita, členka školní elity - Dcer Temnoty, která za svými zdánlivě nevinnými rituály skrývá něco temného.. dokáže to Zoey se svými přátely zastavit?

Můj názor:
Knihu mi před více jak rokem půjčila Neimâ, že je dobrá a že si ji musím přečít. Kniha mi dva měsíce ležela v poličce a nakonec jsem ji Neimě vrátila, aniž bych přečetla jedinnou stránku. Teď jsem ji viděla v knihovně a z nedostatku čtiva jsem si půjčila a vzala na soustřeďko. Váhala jsem, jestli ji mám začít číst, jelikož nemám upíří knihy moc v lásce. Ale stejně jsem váhala i u Percyho Jacksona a Eragona, ze kterých se vyklubaly jedny z mých nejoblíbenějších knížek. Takže jsme začala číst.
Kniha sice nebyla tak úžasná, jak říkala Neimâ a k dokonalosti Eragona nebo Percyho Jacksona má daleko, ale špatná rozhodně není a už jsem četla daleko horší literární "skvosty".
Knihu podle mně tvoří hlavně postavy, takže se vyjádřím k nim:
Zoey mi přapadala taková.. prostě naivní slušňačka, ale její sebekritika se mi v knize líbí, dává to knize takový realistický nádech. Jsem ráda, že tahle sebekritičnost se objevuje i v dalších dílech.
Erik mi připadal takový moc dokonalý, od vzhledu, přes jméno (Erik Night..), až po vlastnosti. Působil uměle. Damien byl roztomilý, o tom žadna. A tímto se dostáváme k mým třem nejoblíbenějším postavám - Shaunee, Erin a Afrodita. Afrodita jsem si (hlavně v dalších dílech) úplně zamilovala je totiž taková správně zákeřná. I když ta její baríbínovská část, která by ho klukům vykouřila na potkání mě štvala.
Shaunee a Erin byly nejlepší! Takové fajně ujeté "dvojčata". Někdy s Nei máme dojem, že tyhle dvojčata autory vymyslely podle nás. Já jsme jako Shaunee a Nei jako Erin..
Děj je takový celkem obyčejný, ale zajímavé je, že se prakticky celý odehrává v noci. Podle mě je tahle kniha spíše o názoru postav na ty ostatní, než o tom celkovém ději. Na ději opravdu není moc co rozebírat. Ty další díly mají ten děj takový.. hlubší.
V příběhu mi opravdu hodně vadila asi nejvedlejší z vedlejších postav, která se tam (díky bohu) jen párkrát objevila. Kayla. Byla mi od začátku hrozně nesympatická a připadala mi horší, než barbie část Afrodity a přemýšlela jsem, jaktože ji Zoey mohla považovat za svou kamarádku, přestože měla ty samé vlastnosti, které nesnášela na Afroditě. Ale to, že je asi opravdu jedna z nejvedlejších postav, která tam vůbec je, to je opravdu velké plus.
Už asi opravdu nemám, co bych ke knize řekla, myslím, že ji sice můžu doporučit k přečtení, ale rozhodně spíše z důvodu, abyste neměli chaos v postavách (a jejich vztazích mezi sebou) v dalších dílech, které jsou rozhodně lepší..
Hodnocení:

70%

 Nemesis Moriko
Ukázka: Tady
O autorkách:
Kristin Cast
Kristin Cast
P.C. Cast - Oceňovaná autorka žánru fantasy a paranormální romance. Jejím románům bylo uděleno několik prestižních cen. Narodila se v Illinois, avšak během dětství střídavě bydlela i v Oklahomně. Po strědní škole nastoupila do vojenského letectva Spojených států. Žijí v oklahomském městě Tulsa, kam zasadili i příběh Zoey Redbirdové.  Proslavila se hlavně díky upíří sérii Škola noci. S touto knižní sérií jí pomáhá dcera Kristin Castová, která sní o kariéře spisovatelky.
Kristin Cast - Kristin Cast studuje vysokou školu, obor komunikační studia, a její touha stát se spisovatelkou jako její matka se splnil, když spolu napsaly sérii fantasy Škola noci.

Zdroje:
obálka, o autorkách, fotografie autorek, info o knize - Databázeknih.cz
anotace - kniha
ukázka - Knižní klub

Odkazy:
Předchozí recenze / Všechny recenze / Následující recenze

Žádné komentáře:

Okomentovat