čtvrtek 6. listopadu 2014

RC || Kořist

Ahoy!
Další z recenzních výtisků od Fragmentu - Kořist, se dočkal zrecenzování :)
N.
EDIT 7.11. v 6:38 - teďka jsem si všimla, že tu mám tak trochu neaktualizovanou verzi u které je useknutý konec [psala jsem to na dvě části a ta druhá se nějak nezveřejnila].. no, tak teď už by to mělo být dobře :)

Kořist

Název: Kořist
Original: The prey
Autor: Andrew Fukuda
Přeložil: Jakub Kalina
Díl: 2.
Série: Hon (edice Andrew Fukuda)
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014, original 2013
Žánr: dystopie, horror, trochu fantasy(-upířina)
Počet stran: 342
Hodnocení obálky: 10/10

Anotace:
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi? Gen a jeho lidští přátelé prchají nocí. Gena však nepronásledují jen krvežízniví lovci, ale i vzpomínky na dívku Záři, která zůstala v Ústavu pro studium glupanů. Klidným ho nenechávají ani probouzející se city k lidské dívce Sisy. Na svém útěku se dostanou až do lidské komunity žijící na tajném místě vysoko v horách. Když si začnou myslet, že jsou konečně v bezpečí, události naberou nečekaný směr. Gen poznává, že nový svět, který objevili, je možná stejně zlý jako svět, který opustili. Nepřátelé se najednou valí ze všech stran. Genovi a Sisy začíná být jasné, že nemají nic než jeden druhého. Pokud se nestanou kořistí… Druhý díl strhující trilogie od Andrewa Fukudy.

Děj:
Gen, Sisy, Epap, David, Jacob a Ben prchají na lodi od Vědce (také známého jako Genův otec) před vražednými nestvůrami. Jejich jedinou nadějí je vize "Země mlíka a medu", kterou jim dal Vědec. Dostávají se do "Misie", kde žijí lidé. A údajně nejsou sami - údajně nejsou jedinou lidskou vesnicí.. co je na tom pravdy? Jaká je pravda o Genově otci? S ostatními je něco v nepořádku.. zjistí Gen a Sisy pravdu dřív než bude pozdě? Kdo je Soumračnice v Planáriu? A co je to Prapočátek?

Názor:
Po dočtení prvního dílu jsem neměla zrovna chuť pouštět se do pokračování - ale odkládání by nemělo smysl, stejně bych knihu musela do (necelých) tří týdnů přečíst a tak ať to mám radši za sebou..
Naštěstí jsem byla mile překvapená, knihu která je o padesát stránek obsáhlejší než první díl jsem přelouskala za poloviční dobu a bavila mě. Stále tu byly nějaké nedokonalosti a rozhodně jsem četla lepší díla.. (na takového Mistborna nebo Mladého samuraje nebo třeba Darrena Shana to nemá zdaleka). Ale je tady výrazné zlepšení. Děj byl plynulý, nebylo tam moc bolestně nerealistických scén a i postavy dospěly.. a nebyly tak hrůzně ploché. I Gena jsem měla trochu radši. V tomhle díle se choval více jako člověk - v prvním díle to byla postava bez pořádného charakteru..
Nejvíc jsem si ale oblíbila Sisy. Je mi sympatická a já se do ní dokážu vžít..
Zajímavou postavou taky byla Klára - měla jsem ji celkem ráda, byla taková.. skutečná. Nebyla dokonalá - prostě  člověk.
Pak tu ještě byla Záře - totiž, hodně se o ní mluvilo, ona tam byla ..snad jednou? No, tak či tak, v tomhle díle se veškeré sympatie, které jsem kdy vůči ní cítila vypařily. Myslím, že to nemusím moc rozvádět.
Co se stylu psaní týče, i ten je vyspělejší, lepší.. i když občas mě zarazila zvláštní přirovnání jako "naše těla do sebe zapadaly jako dvě lžičky" (nebo tak nějak, už nevím). I přes to, že jsem zastáncem er-formy, se mi četla dobře.
Tentokrát mi obsah i více připomínal dystopii - hlavně ten prapočátek, lidská rasa zoufale potřebující lék.. a obecně jsem s obsahem byla dost spokojená, mnohem více než u prvního dílu. Už to nebylo tak divné, ale celkem uvěřitelné. Nebylo to dokonalé - furt tam byly některé části, které byly trochu táhlé, ale je to obrovské zlepšení.
A nakonec - musím pochválit naprosto úžasnou obálku! Tahle se hrozně povedla, není nějak do očí bijící, ta modrá je příjemná a ten obrázek v tom písmu.. Áááá! Za obálku bych byla pomalu ochotna dát 100%!

Hodnocení:
88%
Kniha byla mnohem lepší než první díl a rozhodně nelituju toho, že jsem ji přečetla. Na závěr trilogie se už dost těším!
Nemesis Moriko

Ukázka: ZDE (.pdf)

O autorovi:
Andrew FukudaNarodil se v Manhattnu a byl vychován v Hong Kongu. Poté co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, Fukada začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon, první kniha v nové sérii, byla koupena St. Martin's Press a vydaná v květnu 2012. Předtím než se Fukada stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu.

Zdroje:
obálka, anotace, o autorovi, autorova fotografie - databázeknih.cz
ukázka - fragment.cz
informace o knize - kniha

Odkazy:

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit zde.

4 komentáře:

  1. Já ještě nečetla první díl, ale časem se na něj chystám, takže uvidím, no :) Musím říct, že tahle obálka je krásná!
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První díl za moc nestál, ale tenhle to opravdu vynahrazuje! :)
      Děkuju :-)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Ještě jsem nečetla ani první díl, ale už se těším, až se k němu dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Mne osobně první díl dost zklamal, ale musím říct, že tenhle to bohatě vynahrazuje :)

      Vymazat