čtvrtek 8. ledna 2015

RC || Mezi nebem a zemí - Zamilované duše

A další recenze..


 Mezi nebem a zemí – Zamilované dušeNázev: Mezi nebem a zemí: Zamilované duše
Original: The Gost and the Goth: Queen of death
Autor: Stacey Kade
Přeložil: Eva Brožová
Díl: II.
Série: Mezi nebem a zemí
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013 / original 2011
Žánr: romantika, nadpřirozeno, young adult
Počet stran: 213
Hodnocení obálky: 5,5/10

Anotace:
Duše Alony Dareové se po nehodě vrátila zpět ze záhrobí. Nyní se na ni začínají obracet další zbloudilé duše a ona potřebuje pomoc. Dokáže najít společnou řeč s Willem - jediným člověkem, který jí slyší, ale o kterého předtím nezavadila ani pohledem? Potřebuje jeho pozornost opravdu jen kvůli ostatním nebo jí na Willovi záčíná záležet víc, než je ochotná si připustit?
Děj:
Alona Dareová, současný průvodce ze záhrobí média Willa Killiana trčí na tomto světě jako duch už víc jak měsíc a spolu s Willem pomáhá zesnulým, kteří stále tvrdnou v našem světě odejít "do světla". Potom se ale všechno zamotá, objeví se holka jménem Mina, matka Lily Turneové pořád čeká, že od posledního incidentu Lily zase "promluví" a Willa s Alonou čekají těžké zkoušky..

Názor:
Na druhý díl jsem se těšila, což byla od začátku chyba. Oukej, prvních pár kapitol bylo ještě v pohodě, ale většina knihy byla nudná, do čtení jsem se nutila, štvaly mě postavy a znovu mě to začalo bavit zase až ke konci. Dokonce jsem knihu odložila, stejně jako Erebos a vyhýbala se jí tak dlouho, jak to šlo. Popravdě, mám na ni asi stejný názor jako na Erebos. Začátek a konec fajn, prostředek příšerný.
Styl psaní byl furt stejný - ich forma, minulý čas, střídání pohledu Alony a Willa.
Taky se tu objevuje nová postava Mina (a další, ale tahle je asi nejdůležitější), která mi ze začátku byla sympatická, mám slabost pro takovéhle postavy, ale časem mi víc a víc lezla na nervy. Ne že by to Alona s Willem taky nedělali, ale s nima to nebylo tak horké.
Obálka byla taky dosti zkažená, červené pozadí nejen že neladí k zbylým dílům, ale taky působí agresivně, praští vás do očí a ještě k tomu šoupnou žlutý hřbet. Některé obálky museli prostě dělat barvoslepí. Xso. A červené písmo na tom. Proč prostě nemohli udělat VŠECHNY obálky do modra s červeným hřbetem?
Abychom to shrnuli: Příběh z větší části nudný, ale občas mě i bavil. Hlavně ke konci. Postavy mě prudily, ale ne furt, někdy byly v pohodě. Styl psaní dobrý, obálka hrozná. Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodla udělit stejné hodnocení jako Ereboru.

Hodnocení:
65%
Kniha mě chvílemi, hlavně ke konci docela bavila, ale byla mnohem horší než první díl a rozhodně to nebylo žádné ohromující dílo..
Nemesis Moriko

Ukázka: ZDE (.pdf)

Ukázka 2: (obálka knihy)
Alona zavřela lékárničku a otočila se ke mně.
"Ty víš, že najdu jinej způsob, když budu muset. Nepotřebuju tě potřebovat." Vzdorně se mi podívala do očí a čekala, že jí budu odporovat.
"Já vím." Nebyli mi jasné, jak by pomáhala lidem - získávala kladné body, poučila se nebo kvůli čemu ji sem vlastně poslali zpátky - beze mě, svojí jediné možnosti, jak se dostat k živým, ale dobře jsem věděl, že není dobré ji podceňovat. To jsem už pochopil.

O autorce:
Stacey KadeTaké známá jako Stacey Klemstein. Žije na předměstí Chicaga se svým manželem, Gregem, a dvěma vysloužilými závodními chrty, Walker a Pansy. Když nečte nebo nepíše najdete ji u televize sledující své oblíbené pořady (Upíří deníky, Almost human, Živí mrtví, Sherlock a mnoho dalších).
Zdroje:
obálka, ukázka, anotace - fragment
o autorce, autorčina fotografie - Databázeknih.cz
informace o knize, ukázka2 - kniha

Odkazy:
Kniha / Databázeknih.cz
Autorka / Databázeknih.cz
Kniha / Fragment

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství FRAGMENT. Knihu lze zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Knihu jsem nečetla ale lákalo mě to si vzít první díl ale nějak se mi už ani nechce :D i když kdo ví možná by se mi líbila. Čtu už druhou recenzi v pořadí a všude stále mluvíš o Erebosu. Docela mě to štve jak často to zmiňuješ ale asi s eti fakt nelíbila. Jinak mě Erebos bavil a podle mě je to skvělá kniha :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kdybych chtěla, mohla bych si sérii půjčit v knihovně, protože tam pořád leží na poličce. Ale po pravdě mě moc neláká. Ale tvoje recenze je super, krásně jsi popsala svůj názor :)

    OdpovědětVymazat