úterý 19. května 2015

RC || Bohové Olympu - Hádův chrám



 Bohové Olympu – Hádův chrámNázev: Bohové Olympu - Hádův chrám
Original: The Heroes of Olympus 4 - The Hause of Hades
Autor: Rick Riodran
Přeložil: Dana Chodilová
Díl: 4/5
Série: Bohové Olympu
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014 / original 2014
Žánr: urban fantasy, dobrodružství, humor
Počet stran: 552
Hodnocení obálky: 7/10

Anotace:
Čas se krátí… Bránu Smrti, tajemný průchod mezi světem živých a mrtvých ovládla Gaia se svými pomocníky. Zástupy nestvůr proudí na zem a chystají se převzít vládu nad světem. Přijdou Percy a jeho přátelé na to, jak bránu uzavřít? Dokáží se vrátit z hlubin Tartaru, nejtemnější části podsvětí, kterému vládne bůh mrtvých Hádes? Nebude to jednoduché! Řečtí a římští bohové nedokáží svým dětem pomoci a k Táboru polokrevných se blíží armáda římských polobohů, aby ho zničila. Sedm statečných hrdinů z proroctví musí znovu nasadit své životy za záchranu bohů, lidstva a celé civilizace.
(z fragment.cz)

Děj:
Annabeth a Percy spadli do Tataru.. je vůbec šance, že se kdy vrátí zpátky? Času je málo, svátek Spes se kvapem blíží a zbytek výpravy mezitím dělá co může, aby se dostali k Nekromantionu, Hádově chámu.. zvládnou Bránu Smrti zavřít? Budou potřebovat veškerou svou sílu a pořádnou hromadu štěstí, pokud mají svůj úkol splnit..

Názor:
Konec třetího dílu byl opravdu šok a proto jsem se nemohla dočkat čtvrtého. Dokonce, i když jsem to četla podruhé. Rick to rozjel opravdu ve velkém. A připravil pro nás a naše hrdiny opravdu pořádnou kupu vtipu a dobrodružství.
Děj jsem tím tedy už nakousla - jako vždy nás čeká pořádná porce akce. A vtipu. A zase akce. Do děje se konečně zapojí postava Nica di Angela, který je prostě úplně super a odhalí nám - ač nerad, z donucení toho příšeráka Kupida-Érose - i jedno ze svých temných tajemství. Ale pššt, nebudu spoilovat. Setkáme se i s dalšími známými z série Percy Jacksona..
Tím se tak trochu dostáváme k postavám - jak už jsem říkala, přibyde Nico, kterého mám osobně moc ráda. Také se postupně vyvíjí ostatní - třeba Frank, na kterém je změna z toho mohutného, neohrabaného kluka v doceda drsnýho válečníka docela vidět. S Percym a Annabeth si navíc pohrává sám Tartar.. Pozitivní pro mě je, že se třeba Piper stává takovou odvážnější a užitečnější,.. Akorát Jason je stále nesnesitelnější a Leo už tolik nevtipkuje. Je sice fajn, že trošku dospěl a furt ho mám hrozně ráda (áno -- Nico, Leo, Percy ... ti tři jsou prostě nejlepší), ale už je takový.. jiný.
Vytýkat moc nemám co - je to prostě klasická, vtipně zpracovaná riodranovka a to prostě mluví samo za sebe. I přes klidnější konec - nebo možná právě kvůli něj - jsem se po dočtení na další díl těšila jako malé děcko na ježíška. Prostě mě jen štve Jason. Už celou svojí postavou. (Neříkala jsem náhodou u prvního dílu, že ho sice moc nemusím, ale občas je fajn? Pokud jsem něco takového vypustila z úst, beru zpět! I když pravda... v prvním díle je ještě snesitelnej. Ale štve mě, že ovládá vítr. Pche, vítr je můj!)
Ani k obálce není moc co říct, protože jsou obálky celé série udělané docela podobně - a já jsem zastánce názoru, že bez přebalu, jen jednobarevné s bílým názvem a autorem jsou prostě nejhezčí.



Hodnocení:

97%
Nemesis Moriko

Ukázka: TADY

Autor:
Rick RiordanRick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.
(z databazeknih.cz)
Odkazy:
Recenze 1. / 2. / 3. / 5. dílu (připravuje se)
Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz
ostatní obrázky v textu - google

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

1 komentář:

  1. 97% - to je hodně vysoké hodnocení! :o Jsem si jistá, že kniha za to fakt stojí! :)
    Povedená recenze :)

    OdpovědětVymazat