čtvrtek 20. listopadu 2014

RC || Dračí oči - Čarodějka

Ahoy!
Tady je recenze na knihu Dračí oči - Čarodějka, recenzní výtisk od FRAGMENTU! A podtímto můj vykecávací článek..
N.

Dračí oči: ČarodějkaNázev: Dračí oči - Čarodějka
Autor: Kristina Hlaváčková
Díl: I.
Série: Dračí oči
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014
Žánr: fantasy, dobrodružný
Počet stran: 368
Hodnocení obálky: 9/10

Anotace:
Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy... Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!

Děj:
Elena je nejmladším potomkem berberského krále Jana a královny Ašky, taktéž jejich jedinou dcerou. Odmala má v sobě magii Adragonek poděděnou po své matce a taky velmi tvrdohlavou povahu. Nechce sedět doma, ale bojovat. A když najde dračí vejce Charlika a setká se s rudým králem draků Ašrakem, vše se změní. Draci v ní probudí dřímající magii a Elena se spolu se svou novou "gardou" Michaelem musí vydat za elfy, aby se učila. Jinak by to mohlo mít katastrofální důsledky..

Názor:
Knihu jsem si brala s docela nízkým očekáváním, takže mě nezklamala, dokonce příjemně překvapila - po tolika negativních recenzích jsem čekala, že to bude horší. Ale rozhodně to nebylo dokonalé (ať si Kačka říká co chce!). Byla tam hodně zřejmá inspirace Eragonem a našlo se i pár věcí z Tolkiena a dvě tři věci ne nepodobné Flanaganovi - například Strážci lesa byli jako elfští hraničáři a Berbeři mi připadali jako Skandijci na koních (nebo prostě takový mix Araluenců a Skandijců). Ale nápad byl sám o sobě dobrý.
Styl psaní mi taky celkem vyhovoval, nejednou jsem zmiňovala, že jsem fanouškem er-formy. Občas se tam vyskytovaly hovorové výrazy, ale to mi nevadilo, naopak se mi to líbilo. V knize bylo i pár vtipných hlášek, za což má u mě autorka rozhodně +. Co mě ale opravdu deptalo byl výskyt slovního spojení "laskavý čtenář promine..." to jakože vážně? Popravdě, když tam autorka plácla tyhle tři slova (naštěstí to bylo jen tak tři- nebo čtyřikrát) úplně tím pokazila atmosféru. Taky to chvílemi vypadalo, že má relativně malou slovní zásobu, protože některé slova se neustále opakovaly. To je zase minus.
Ale ať si jen nestěžuju - Elena jako hlavní postava se mi celkem zamlouvala, byla mi dost sympatická. I když na osmileté děcko, kterým většinu knihy byla, mi připadala fakt příliš vyspělá. Sakra, tímhle mi trochu připomínala Elvu z Eragona (žeby další inspirace..?). Michaela jsem měla taky dost ráda. Líbil se mi jeho styl vyjadřování.. Koho jsem ale naprosto nesnášela byla Alivan a Aška (menší spoiler: nedivím se, že jsou ty dvě příbuzné! konec spoileru).
Taky mě tam štval příběh Brety a Neslona, který se tam tak nějak nehodil, okey, *spoiler* Breta se objevuje v dalším díle *konec spoileru* ale bylo to hrozně chaotický.
Hodně jsem uvažovala, jak knihu ohodnotit, protože i když to tak nezní, kniha mě celkem bavila a pokud někdo není příliš náročný čtenář nebo nečetl Eragona, myslím, že se mu to bude líbit.. třeba moje kámoška (Kačka), která Eragona odložila s tím, že ji to nebere na tomhle úplně ujíždí.

Hodnocení:
Kniha nebyla dokonalá, spousta věcí mi vadila, ale myslím, že je to ideální volba pro lidi, kteří mají rádi fantasy a nejsou příliš nároční čtenáři / nečetli Eragona.

70%
Nemesis Moriko

Ukázka: ZDE (.pdf)

O autorce:
Kristina HlaváčkováKristina Hlaváčková se narodila v roce 1979 v Praze. Část svého dětství strávila s rodinou v Nigérii. Začala psát velmi brzy, většinou ale "do šuplíku". Na střední škole získala stipendium do USA, kde si našla cestu k jedné životní "lásce" - ke keramice. V současné době spolupracuje jako překladatelka s ČVUT a vrátila se ke studiu na Univerzitě Karlově. V minulosti překládala titulky seriálů pro MTV a texty pro prestižní čínský architektonický časopis.
Kniha Dračí oči - Čarodějka je její prvotinou.
Zdroje:
obálka, fotografie autorky, o autorce - Databázeknih.cz
anotace, informace o knize - kniha

Odkazy:
Autorka / Databázeknih.cz
Kniha / Databázeknih.cz

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Nevím, jestli se do knihy pustím. Kamarádka ji četla a v podstatě měla stejný názor jako ty. Především vyspělost osmileté hlavní hrdinky... Ale tvoje recenze se mi určitě moc líbí, obsahuje vše podstatné a je prostě pěkná :)

    OdpovědětVymazat