pondělí 3. listopadu 2014

RC || Hon

Ahoy!
No, dneska jsem dočetla HON, recenzák od Fragmentu, tak se pokouším vám tu rychle přepsat recenzi, než mě mamka vyžene spát.. zítra na sedm! A navíc mi nejde spustit Fairy Tail..
N.

Hon

Název: Hon
Original: The hunt
Autor: Andrew Fukuda
Přeložil: Jakub Kalina
Díl: 1.
Série: Hon
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014 / original 2012
Žánr: fantasy, dystopie, horror
Počet stran: 296
Hodnocení obálky: 8/10

Anotace:
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich!
Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk. Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal.
Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...

Děj:
Noční svět plný krutých bestií toužících po jediném - lidském - "glupaním" - mase a krvi. Gen je jiný - je člověk, glupan.. kořist schovaná ve vosím hnízdě. Nosí falešné špičáky, pečlivě se hol, neupozorňuje na sebe,.. snaží se přežít. Vše se ale zkomplikuje, když je vybrán mezi sedm lovců, kteří se mají zúčastnit honu na glupany..

Názor:
Na tuhle knihu jsem se poměrně těšila, i přes nemálo negativních ohlasů. Přecejen, spojení dvou v současnosti oblíbených žánrů - dystopie a upířiny (je upířina žánr..?) musí být dost zajímavé. Ale musím říct, že jsem byla poněkud zklamaná. Ne, že bych to nečekala, ale stejně jsem byla zklamaná.. (a ještě mi doma leží druhý díl).
Většinu knihy se nic nedělo. Na to, že se to jmenovalo HON tam sice o honu furt mluvili ale skutek utek.
Příběh byl sám o sobě celkem zajímavý a autor měl i poměrně dobrý styl.. ale já se pořád nedokázala začíst. Neustále mě něco rušilo, nebavilo mě to, nedokázala jsem se vžít do postav, velké odhalení o Záři mi došlo hned po prvních stránkách (i když mám dojem, že jsem to četla v nějaké recenzi, takže se to nepočítá.. tak či tak, připadalo mi to dost zřejmé). Nevím, na ději mi něco vadilo. Bylo to.. prostě nedomyšlené. Něco tomu chybělo.
Zkrátka - nápad dobrý, zpracování pokulhává.
Taky mě štval Gen, jako postavu jsem ho vůbec neměla ráda, nedokázala jsem se do něj vžít, neschvalovala jsem jeho rozhodnutí,.. zkrátka, vůbec jsem ho neměla ráda.
Záře taky nic moc, ale furt jsem ji měla radši než Gena. Alespoň nebyla tak charakterově plochá ..
Asi jediná z postav, kterou jsem si oblíbila, byla Sisy. A té tam bylo věnováno celkem málo prostoru.
Ale co bych musela vyzdvihnout - ať si furt jen nestěžuju - je, že autorovi se povedl závěr. I když ten závěrečný odstavec byl fakt takový náhlý, šlo to nějak rozvést.. každopádně, poslední kapitola nebo dvě byly z knihy asi nejlepší.
Taky bych chtěla říct, že autor musí mít opravdu fantazii, protože celá ta lidsko-upíří rasa byla zajímavě promyšlená. Sice jsem si je neuměla nějak představit, ale myslím, že vymyslet je dalo opravdu práci.
A ještě jednu věc - obálka. Ta je podle mne dost povedená, ale trochu mě zarazilo, že Gen (nebo kdo to je) má něco jako strniště.. nepsalo se tam, že se furt musel holit, protože upírům ty chlupy prostě nerostou?!
Sečteno podtrženo - nápad dobrý, pár fajn momentů, vydařený závěr, celkem fajn obálka, dobře promyšlené. Ale spousta plochých charakterů, strašně dlouhé pasáže bez děje, málo akce, spousta věcí by šla líp rozpracovat..

Hodnocení:
50%
Kniha mě dost zklamala, ale najdou se i horší.. a i tak, zvažovala jsem, že dám méně.
Nemesis Moriko

Ukázka: ZDE (.pdf)

O autorovi:
Andrew FukudaNarodil se v Manhattnu a byl vychován v Hong Kongu. Poté co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, Fukada začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon, první kniha v nové sérii, byla koupena St. Martin's Press a vydaná v květnu 2012. Předtím než se Fukada stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu.

Zdroje:
o autorovi, autorova fotografie, anotace, obálka: Databázeknih.cz
ukázka: fragment.cz
informace o knize: kniha
Odkazy:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu lze zakoupit ZDE.

4 komentáře:

  1. Jsem u půlky :-)
    Chci si koupit druhý díl a pak teprve dočíst ten první, abych navázala na druhý :-)
    Tak že knížku znám, je skvělá ale i tak máš v něčem pravdu. No, mě celkem bavila ale i ne.. :/ mmm... teda baví.. :D Víš jak to myslím..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)
      Já mám druhý zrovna rozečtený a líbí se mi víc než první ^^
      :D

      Vymazat
  2. No na knihu mám hodně smířené pocity. Není to špatné, ale občas se tam vyskytují tak nereálné situace až to bolí. A to nesnáším. Zato druhý díl je o hodně povedenější a napínavější, což mě hodně potěšilo. Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě ty různé nereálné pasáže, situace.. ty mě hrozně štvaly ;) Já mám druhý díl teď rozečtený a zatím se mi líbí mnohem víc :))

      Vymazat